Løb med klokken

Dette løb er bedst til en aldersgruppe, der lige har lært klokken.

 

Post 1 - Ur stafet.

Deltagerne deles op i hold. En fra hvert hold løber frem mod et ur som ligger et stykke fra deres hold. En som står ved hver ur giver holdet et klokkeslet. Deltageren skal nu sætte uret og løbe tilbage og den næste løber af sted. Det hurtigste hold har vundet,

Materialer: Ure af kraftig karton.

 

Post 2 - Find klokken.

Forskellige ure gemmes i et område. Urene viser hver deres klokkeslet. Børnene skal finde urene, fortælle hvor de er og fortælle hvad klokken er på uret.

Materialer: Ure tegnet på karton.

 

Post 3 - Hvad skal jeg kl.?

Et antal billeder med dagligdagsaktiviteter skal sættes på en urskive. eks. et billede af morgenmad sættes på urskiven kl. 07. en skolebus kl. 08 osv.

Hvis billederne som skal bruges ikke er til stede kan deltagerne selv tegne dem.

Materialer: Et stort ur i karton. Billeder med ting fra hverdagen. Papir og farver.

 

Post 4 - Korttidshukommelse

En efter en skal holdet viderefortælle en historie. Posten fortæller den første historie til en i gruppen mens andre venter udenfor. Derefter kommer den næste ind og får fortalt historien af ham der lige har fået den af vide, og så fremdeles, til alle har fået fortalt historien. Det er kun ham der fortæller der må tale. Når den sidste har fået historien fortæller han den tilbage til posten. Hvad er der gået tabt af historien. Den rigtige historie læses op for alle. Hvem var god til at huske.

Historien bør være ganske let og tilpasset efter aldersgruppen.

Materialer: En meget lille historie

 

Post 5 - Hvor langt tid er et minut?

Holdet skal sidde stille i et minut uden at sige noget. deltagerne kan sidde med ryggen til hinanden og række fingerne op når de tror der er gået et minut.

Materialer: Et stopur eler lignende.

Løb med klokken

Lær at se hvad klokken er og få en fornemmelse af tiden.

Deltagerantal:

6 - 28.

Poster:

5 levende poster!

Materialer:

Se posterne!

Sted:

Ude og inde.