Maskinen

Til denne leg er det fint med nogle store grupper på omkring 10 deltagere.

Deltagerne skal lave en menneskelig maskine! Alle deltagerne på holdet skal være en del af maskinen. Holdet må selv vælge, hvilken maskine de vil lave og, hvilken funktion det enkelte holdmedlem skal have i designet af maskinen. Holdet kan for eksempel vælge at de vil lave en pinball-maskine. Hvor nogle er rammen om maskinen, andre er forhindringer, vippearmene og en er bolden, som skydes rundt i maskinen. Holdets maskine skal selvfølgelig kunne "kører", når holdet først har fået lavet deres maskine.

Andre populære eksempler er:

Transportbånd.

En vaskemaskine.

En vaskehal til biler.

Et tog.

En bus.

Maskinen

Holdet skal lave en menneskelig maskine, hvor deltagerne er maskindele.

Deltagerantal:

Store hold på 10 - 15 personer.

Materialer:

Ingen.

Sted:

Ude og inde. Gerne på et tørt underlag.

Andre navne for legen:

Den menneskelige maskine.