Rumfornemmelse. Stedsans

Rumfornemmelse stedsans

Deltagerne skal stå på en række. De skal kunne se det sted, hvor de skal gå hen. Det kan være et område mellem 4 kegler. Deltagerne får nu bind for øjnene og skal nu gå hen til det pågældende sted, så skal de stå stille. Deltagerne kan nu tage deres bind væk fra øjnene for at se hvor god deres fornemmelse af afstand var.

TIP. Lav legen to gange. Se om der er forbedringer.

Alternativ: Lad deltagerne gå en kort rute, fra A til B, med nogle få sving, men uden nogle forhindringer.

Når de har gået ruten, så går de tilbage til A. Der får deltagerne bind for øjnene. De skal nu gå ruten uden at støde ind i noget.

TIP: Lav aktiviteten igen. Lad deltagerne gå ruten igen(eller en ny) uden bind for øjnene. Fortæl deltagerne at de nu skal være opmærksom på den rute de går. Det kan være at tælle skridt tælle sekunder eller lignende. Når de har gået ruten og har styrket deres eget inder kompas i, hvordan de skal komme igennem ruten med bind for øjnene. Så starter de ved A for at gennemføre ruten med bind for øjnene. Der skal gerne være forbedringer for alle.

Rumfornemmelse. Stedsans.

Hvor god er din rumfornemmelse? Sæt den på prøve!

Deltaltagerantal:

3 - 8.

Materialer:

Kegler eller lignende. Bind for øjnene.

Sted:

Ude og inde.